Kamper – trochę techniki.

Kamper kupiony został pod koniec 2016. Wcześniej były długie rozważania o celowości zakupu, o tym jaki  wpływ kamper będzie miał na nasz sposób podróżowania, czy rozwiąże nam problemy z jakimi się borykamy, czy wręcz przeciwnie przysporzy nowych. Musieliśmy sobie odpowiedzieć na pytanie jaki kamper i z jakim wyposażeniem będzie dla nas najbardziej odpowiedni. Wybór został dokonany, poniżej garść szczegółów technicznych:

Kamper zbudowany jest na bazie blaszaka Fiat Ducato z silnikiem 2,3 o mocy 130 KM. Zbiornik paliwa o pojemności 90 l pozwoli na zasięg 1000 km. Zarejestrowany jest on jako samochód specjalny na 4 osoby. Zapewnia wygodny nocleg dwóm osobom, posiada także możliwość rozłożenia już mniej wygodnego łóżka dla osoby trzeciej. Kabina prysznicowa zintegrowana jest z ubikacją.

kamper

Ogrzewanie, przygotowanie ciepłej wody oraz zasilanie kuchni z butli propan-butan 11 kg. Na wyposażeniu jest lodówka kompresorowa 80 litrów z niewielkim zamrażalnikiem zasilana 12 V. Akumulator pokładowy 120 Ah ładowany jest między innymi z solarów o mocy 100 W. Mam nadzieję, że solary w słoneczne dni na tyle poprawą bilans energetyczny, że możliwa będzie kilkudniowa samodzielność bez konieczności podłączenia 230 V. Zresztą chyba codziennie będzie odpalany silnik i z brakiem prądu nie powinno być problemu. Zbiornik na czystą wodę ma pojemność 90 litrów, podobnej wielkości jest zbiornik do odbioru szarej wody zainstalowany pod spodem. Dodatkowo kamper wyposażony jest w dużą markizę i bagażnik na dwa rowery. Ostatnio zainstalowane zostało pneumatyczne wspomaganie tylnego zawieszenia.